دلايل بسيار زيادي براي ايجاد يك وب‌سايت و اهميت سئو وجود دارد. مسئله‌اي كه اهميت دارد اين است شما دليل يا دلايل اصلي خود را بيابيد. در اين مطلب چند مورد از اصلي‌ترين دلايل مهم بودن سئو را مورد بررسي قرار داده‌ايم. هر زمان كه شما انگيزه‌اي قوي و دليلي محكم براي يك هدف داشته باشيد، قطعا با انرژي بيشتر و اصولي‌تر اقدام به چيدن استراتژي براي اجراي اهداف خود خواهيد كرد. از نظر تخصصي، كارشناسان سئو كاملا و به درستي اين اهداف و اهميت‌ها را درك كرده‌اند كه مي‌توانند در رسيدن به هدفتان و سرعت بخشيدن به پروسه كاريتان به شما كمك شاياني بكنند. اين نكته را هميشه در نظر بگيريد كه سئو راهي پايدار و اساسي براي بازاريابي وب‌سايت شماست. شما براساس شناختي كهد از مخاطب پيدا مي‌كنيد، اطلاعات و خدمات را در سايت ارائه مي‌دهيد؛ همين موضوع سئو را به يكي از مهم‌ترين كانال‌هاي ديجيتال ماركتينگ تبديل مي‌كند.

بسياري از برندها و بيزنس‌ها مي‌دانند و يا دست كم فكر مي‌كنند كه مي‌دانند براي فعاليت در بخش‌هاي ديجيتالي كسب و كار خود به SEO نياز دارند. مسلما بهينه‌سازي قابليت سرچ و ديد كلي يك وب‌سايت را بهبود مي‌بخشد. اما جالب است بدانيد كه اين فرآيند ارزش‌هاي واقعي ديگري نيز ارائه مي‌دهد. در ادامه بررسي مي‌كنيم كه چرا بهينه‌سازي موتورهاي جستجو در اين سال‌ها رونق گرفته است و چرا اهميت سئو روز به روز بيشتر ميشود.

1. جستجوي ارگانيك بيشترين ترافيك را براي وب‌سايت به وجود مي‌آورد.


سرچ ارگانيك (organic search) بخش بزرگي از عملكرد وب‌سايت‌ها است و در نهايت باعث ايجاد تعامل بين فروشندگان، متخصصان و خريداران مي‌شود. گوگل نسبت به ديگر موتورهاي جستجو مانند Yahoo ، Bing، Baidu Yandex و بيشترين سهم از بازار جستجو را در اختيار دارد. ولي همه‌ي آن‌ها به ديده شدن وب‌سايت شما كمك مي‌كنند. منطقي است كه نسبت به عملكرد گوگل، بيشتر به استراتژي‌هاي آن توجه داشته باشيد و فرآيند فهرست‌سازي آن را به عنوان مرجع عملكرد خود در نظر بگيريد.

گوگل پربازديدترين وب‌سايت جهان است و بيش از 1 ميليارد كاربر از سيستم Gmail آن استفاده مي‌كنند. يوتيوب دومين موتور جستجوي بزرگ است و حداقل 2 ميليارد نفر در ماه به آن دسترسي دارند. همه‌ي ما حداقل يكبار در روز براي دريافت اطلاعات از گوگل استفاده مي‌كنيم.

2. SEO باعث ايجاد اعتبار و اعتماد مي‌شود


هر كارشناس و متخصص سئو تلاش مي‌كند تا به عنوان تكميل كننده‌ي كار طراح سايت، يك محيط با شرايط استاندارد و قوي و محتواهاي هدفمند بسازد. محيطي كه با كسب اعتبار و اعتماد كاربران به راحتي قابل دسترس باشد.

عناصر زيادي براي قدرتمند شدن سايت شما در برابر رقبا وجود دارد كه بايد از هر كدام به خوبي استفاده كنيد تا در صفحه‌ي اول و رتبه‌هاي برتر گوگل قرار بگيريد. اين عناصر عبارتند از:

• Natural Links لينك هاي طبيعي

رفتار مثبت كاربران

سيگنال‌هاي يادگيري ماشيني Learning machine

بهينه‌سازي عناصر و محتواي On-page

اين عناصر براي تمامي وب‌سايت‌ها و حوزه‌هاي فعاليت تحت وب ضروري است. نكته‌اي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه اعتبارسازي بين گوگل و مخاطب هدف، يك شبه انجام نمي‌شود و بايد صبور باشيد.. به همين خاطر است كه اهميت سئو در بازاريابي ديجيتال و توسعه سايت بسيار زياد است.

تثبيت يك برند به عنوان مرجع، به صبر، تلاش و تعهد نياز دارد. همچنين بايد در راستاي اين هدف يك محصول يا خدمات با كيفيت را به كاربران و مشتريان ارائه دهيد تا به شما اعتماد كنند.

.3 سئو SEO بهترين راه براي درك خواسته و صداي مشتري است.


سئو به ما مي‌گويد مشتريان و كاربران علاقه‌مند به چه موضوعاتي هستند و به چه جزئياتي به عنوان مصرف‌كننده نياز دارند و از همين طريق ما ميتوانيم اقدام به تدوين استراتژي كنيم و مسير رو پيش ببريم و در ادامه به اهميت سئو در مراحل بالاتر پي ببريم.

فرمت‌ها و داده‌هاي SEO سيگنال‌هاي واضحي از هدف و رفتار كاربران به ما ارائه مي‌دهند. براي دريافت اين اطلاعات مي‌توانيد از سه طريق اقدام كنيد:

• Query data ها را جستجو كنيد.

نتايج جتسجو SERP را تجزيه و تحليل كنيد.


ديتاها را آناليز كنيد و از Insights هوش مصنوعي كمك بگيريد.